de service manager

de Verkoop Manager

de Verkoop Manager begrijpt dat dit iets is wat u niet vaak doet of heeft gedaan. Hoe dit complexe zakelijke, juridische en bouwtechnische proces verloopt? Wij informeren u over alle diverse mogelijkheden specifiek gericht op uw persoonlijke situatie. Wel zo fijn, u kunt dan een weloverwogen keuze maken en met een gerust hart uw huis verkopen. 

Het is en blijft mensenwerk en elke situatie is anders. De naam de Verkoop Manager zegt het al, wij managen het hele verkoopproces van A tot Z voor u. Hoe dit verkoopproces er eigenlijk uitziet?

Wij werken met een 8 stappenplan;
Stap 1: het bepalen van de vraagprijs
Stap 2: de opdrachtbevestiging en benodigde documentatie voor verkoop
Stap 3: het verkoop- en marketingplan
Stap 4: uw woning verkoop-gereed maken
Stap 5: de bezichtiging
Stap 6: de onderhandeling
Stap 7: het ondertekenen van de koopovereenkomst
Stap 8: de overdracht bij de notaris




Stap 1: Het bepalen van de vraagprijs:

Voor uw woning wilt u natuurlijk de juiste prijs vragen. Maar wat is een juiste prijs? Het vaststellen van de juiste vraagprijs is een proces waar vele aspecten bij komen kijken. Wij houden rekening met de volgende zaken bij het bepalen van de waarde van uw huis:

Het beoordelen van de ligging en woonomgeving. Denk daarbij aan het uitzicht, de zonkant, groen etc., inventariseren financiële lasten, bijzondere bepalingen en milieuaspecten. Beoordeling bouwtechnische staat van de woning. Is er bijvoorbeeld binnenkort onderhoud vereist of is dat al uitgevoerd?

Uitvoeren van een marktanalyse m.b.t. de waarde van soortgelijke woningen In geval van een appartement: inventarisatie van de Vereniging van Eigenaars en de financiële status daarvan.

Al deze punten in combinatie met onze jarenlange ervaring zullen leiden tot een vraagprijs waar u het meest bij gebaat bent, namelijk een realistische vraagprijs. Indien er meerdere geïnteresseerden zijn voor uw woning, kunt u er voor kiezen om uw woning via OPENBIEDING.com aan te bieden (zie hiervoor het tabblad OPENBIEDING.com op deze website). Hiermee bereikt u het best mogelijk resultaat.




Stap 2: De opdrachtbevestiging en benodigde documentatie voor verkoop:

Alle gemaakte afspraken worden vastgelegd in de Opdrachtbevestiging zodat alles helder en duidelijk is. In dit stadium ontvangen we graag diverse relevante documenten/akten van uw woning zodat wij alle feiten kunnen controleren en verwerken in de uiteindelijke presentatie van uw woning. Voor de verkoop van een appartement is er doorgaans meer documentatie nodig dan voor bijvoorbeeld een woning.

Uiteraard helpen wij u met een overzicht welke documenten nodig zijn en waar u deze eventueel kunt vinden. Na ontvangst van zowel de getekende opdrachtbevestiging en uw documentatie kunnen we uw woning gaan publiceren.




Stap 3: Het verkoop- en marketingplan:

Om een huis op de juiste manier in de markt te zetten is er meer nodig dan een Te Koop bord en een simpele advertentie op Funda. Wij bieden u een complete service, waarbij verschillende kanalen worden ingezet om uw huis op de juiste manier aan te bieden. Hieronder vindt u een lijst van de kanalen die wij o.a. kunnen inzetten:

Een digitale advertentie: een uitstekende omschrijving, inclusief detail opsomming, een representatieve fotoreportage en een plattegrond. Deze word geplaatst op Funda, Pararius en circa 15 andere woonsites, inclusief onze website; intorealestate.nl.

Uw woning word aangemeld in het uitwisselingssysteem van Kolibri software waarvan circa 1200 makelaars gebruik van maken.

Social Media: wanneer door u gewenst bieden wij bij INTO Real Estate diverse mogelijkheden voor het presenteren van uw woning op Social Media. Daarbij kunt u eenvoudig onze professionele presentatie zelf en/of door uw vrienden laten delen.

Dit is een overzicht van de actiepunten die wij voor u kunnen inzetten. Elk huis vraagt om een promotie op maat, afhankelijk van uw wensen, uw huis en uw budget. In overleg met u zullen wij de beste verkoop- en marketingstrategie inzetten om uw huis optimaal te presenteren en uiteraard zo snel mogelijk te verkopen!




Stap 4: Woning verkoop-gereed maken

Een eerste indruk is erg belangrijk bij een bezichtiging. Om uw woning zo goed mogelijk te presenteren voor de verkoop is het verstandig te letten op bepaalde details. Denk hierbij aan klein onderhoud, een opgeruimd huis en een nette tuin. Buiten deze vanzelfsprekende punten, zullen wij bij INTO Real Estate met verschillende tips ervoor zorgen dat uw huis optimaal gepresenteerd wordt.

Met onze jarenlange ervaring weten wij als geen ander hoe men een huis op de juiste manier presenteert voor koopkandidaten.




Stap 5: De bezichtiging

De bezichtiging is een moment waarop INTO Real Estate haar meerwaarde etaleert en de kandidaat-koper het verschil ervaart van de werkwijze van een heuse intermediair. U hoeft niet zelf bij de bezichtiging aanwezig te zijn. Doorgaans durven potentiële kopers meer vragen stellen, voelen zich vrijer en kijken rustiger rond als de verkoper er niet bij is.

Dit geeft de kopers de mogelijkheid om al hun vragen te stellen over de mogelijkheden die er zijn met het huis. Denk daarbij aan kleine aanpassingen, maar ook aan complexere zaken als verbouwingswerkzaamheden. Dit kan veel nuttige informatie opleveren voor een onderhandeling en dit vergroot de verkoopkansen.




Stap 6: De onderhandeling

Het voeren van onderhandelingen is een vak op zich. Het gaat hierbij om de onderhandeling over de prijs én over de (ontbindende) voorwaarden, de overdrachtsdatum en de lijst roerende zaken. INTO Real Estate houdt het complete overzicht en in overleg met u zorgen we voor het beste resultaat.

Belangrijk detail is; zo lang een bod nog niet is aanvaard, kan er een hoger of een lager bod volgen. Het aanvaarden van een bod betekent niet dat de koop is gesloten. Dit gebeurt pas bij de volgende stap, het ondertekenen van de koopovereenkomst.




Stap 7: De ondertekening van de koopovereenkomst

Gefeliciteerd! De deal is gesloten. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt over; de verkoopprijs, de datum van levering, de ontbindende voorwaarden en de lijst met roerende zaken. Al deze afspraken worden vastgelegd in de koopovereenkomst. Voordat u de overeenkomst ondertekend, nemen wij deze gezamenlijk met u door. Pas wanneer voor u alles helemaal duidelijk en akkoord is, sturen wij de koopovereenkomst door naar de koper en zijn eventuele aankoopmakelaar ter ondertekening. Wanneer zowel u als de koper zijn handtekening heeft gezet is de koopovereenkomst gesloten. Nu breekt er een belangrijke periode aan, want de koopovereenkomst kan nog ontbonden worden.

Denk daarbij aan: De wettelijke bedenktijd van drie dagen en ontbinding op basis van ontbindende voorwaarden.

INTO Real Estate weet als geen ander dat dit een spannende periode voor u is. Mocht u enigerlei vragen hebben dan staan wij voor u klaar. Wij streven naar een zorgeloze afwikkeling en zijn pas tevreden als u dat bent.




Stap 8: De overdracht bij de notaris

Het verkoopproces is bijna afgerond. Zodra de notaris alle papieren heeft ontvangen plannen wij samen met u een afspraak bij de notaris. Bij deze stap is het van belang om het concept van de leveringsakte en de nota van de afrekening goed te controleren. Voor de afspraak bij de notaris is er een eindinspectie met de koper om enerzijds te zien of alles is achtergelaten zoals afgesproken en anderzijds om de meterstanden op te nemen.

De laatste stap is de ondertekening van de leveringsakte en afhandeling van de overdracht door de notaris.

Deze zal de akte(s) inschrijven bij het Kadaster en het financiële gedeelte afronden. Gefeliciteerd! Uw (oude) huis is nu definitief verkocht en overgedragen!

Neem contact met ons op Bel ons